Slaapyoga

Slaapyoga

In slaapyoga hoef je niet te rekken of te strekken en in lastige houdingen te staan. Je hoeft alleen maar zo prettig mogelijk te gaan liggen en te luisteren.

Slaapyoga helpt om tot rust te komen en rust, is de gedroomde partner van slaap. Daarom ondersteunt slaapyoga een goede nachtrust. Volledig tot rust komen kun je leren en de slaapcursus kan je daarbij helpen.

Slaapyoga helpt je om te goed te rusten, waardoor je beter slaapt, want rust is de gedroomde partner van slaap

Tijdens de slaapcursus, waarin je van alles leert over slaap, doen we een aantal keren een slaapyoga oefening. Hoewel de oefeningen niet moeilijk, is het wel belangrijk om een aantal basisvaardigheden te leren, zeker wanneer je deze wilt gebruiken om beter te slapen.

De basisvaardigheden leer je in één dag. Na deelname aan de ééndaagse slaapcursus, kun je thuis direct aan de slag met de luisterboeken met daarop 3 slaapyoga oefeningen en een informatieve introductie. 

Slaapyoga

Slaapcursus

Slaapyoga oefeningen vormen een belangrijk onderdeel van de slaapcursus. Slaapyoga is niet moeilijk, toch zijn enkele basisvaardigheden noodzakelijk. Je leert ze in één dag en daarna kun je direct aan de slag met behulp van de luisterboeken

Slaapyoga

Rob de Ron

Goed slapen leek slaaponderzoeker en yoga leraar Rob de Ron de normaalste zaak van de wereld, tot zijn vrouw slaapproblemen kreeg. Toen niets leek te werken, vroeg hij zich af of slaapyoga ook haar kon helpen weer te slapen. 

Slaapyoga

Contact

Heb je vragen over slaap, slaapyoga of over de slaapcursus, of wil je misschien een slaapworkshop of slaaplezing organiseren voor werknemers, studenten of scholieren? Neem dan gerust contact met me op.

Slaapyoga

Slaapyoga is geen slaapmiddel 

Wanneer je ontevreden bent over je nachtrust, dan heb je vast al van alles geprobeerd om beter te slapen. Misschien gebruik je allerlei onschuldige en minder onschuldige middeltjes en middelen. Denk aan kruidenthee, magnesium, melatonine, wietolie of zelfs slaapmiddelen.

Misschien heb je daarnaast ook je gedrag aangepast en drink je bijvoorbeeld minder koffie, gebruik je ’s nacht oordopjes, ga je op vaste tijden naar bed of slaap je niet langer naast een partner.

Misschien helpen deze middeltjes en gedragsveranderingen je een beetje, maar ze hebben je tot op heden niet de gewenste slaap gebracht. Ondanks al je pogingen om de controle over je nachtrust terug te krijgen, slaap je nog steeds niet goed. Dat is misschien ook de reden dat je op deze site terecht bent gekomen. Wellicht denk je nu dat slaapyoga de oplossing is.

Slaapyoga

Doe slaapyoga niet pas in je bed

Slaapyoga kan bij goed gebruik je slaap verbeteren, maar wanneer je de oefeningen op eenzelfde manier gebruikt als een slaapmiddel los je het slaapprobleem niet op. Richt je niet in alles wat je doet op slaap. Gebruik de oefeningen daarom niet kort voor het slapen gaan.

Wanneer je pas in bed je slaapproblemen aanpakt, ben je altijd te laat. Het weer onder controle krijgen van je slaap vraagt om een 24-uurs benadering. Slapen en waken horen immers bij elkaar als dag en nacht. Verbeter je het ene, dan verbeterd ook het andere!

Gebruik de oefeningen daarom ook overdag. Bijvoorbeeld na de lunch, tijdens de dip van de dag of wanneer je na je werk thuiskomt. Dat is een ideaal moment om met behulp van slaapyoga je werkdag bewust af te sluiten om je daarna te richten op je gezin en/of privéleven. Dit soort ‘scharniermomenten’ binnen je dagelijks leven geven ritme en structuur aan je dagelijks leven.

Op de slaapcursus vertel ik je hierover graag meer. Bekijk de cursusagenda voor de eerstvolgende cursus.

Slaapyoga

Is slaapyoga hetzelfde als yoga nidra? 

Slaapyoga en yoga nidra zijn niet hetzelfde.  Er zijn zowel overeenkomsten als verschillen. Beide komen ze voort uit de Oosterse fascinatie met slapen, dromen en (ont)waken, maar  slaapyoga en droomyoga vinden hun oorsprong in eeuwenoude  tradities, terwijl yoga nidra pas in de vorige eeuw in India ontstond.

Wanneer je een dik kussen onder je achterhoofd legt, sluit je de keel teveel af. Een kleine verhoging als een opgevouwen trui of iets dergelijks, is voldoende. Mocht je dat prettig vinden, dan kun je natuurlijk een deken over je heen leggen. Lig je goed? Luister …

Ontzettend blij

Ik heb 1,5 week geleden de slaapcursus bijgewoond. Vanaf de eerste nacht tot heden, slaap ik veel beter. Ik word nog wel een paar keer wakker, maar slaap direct weer in. Iedere dag neem ik 20 min rust en luister ik naar de slaapyoga oefeningen. Dat werkt enorm ontspannend.

Ik ben ontzettend blij dat ik sinds 1,5 week weer slaap en mij fitter voel. Ik wil je bedanken hiervoor, want ik was eigenlijk ten einde raad. Nogmaals dank en ik hoop dat je nog veel andere mensen met slaapproblemen kunt helpen.

Naar reviews >

Luisterboeken 

Op elk luisterboek staan 3 slaap meditaties en een introductie. In de introductie hoor je bijvoorbeeld wanneer, waarom en hoelang je het beste kunt oefenen en in welke houding. Het is daarom goed om deze eerst te luisteren voor je gaat oefenen. Je kunt ze bestellen via slaapcursus.nl

Slaapyoga

Wil je het eens proberen? 

Een slaapyoga oefening doe je liggend op je rug. Je kiest een plek waar niemand je stoort en waar je jezelf veilig voelt. Leg de benen een stukje uit elkaar en de armen losjes naast je lichaam, met de handpalmen naar boven gekeerd. Wanneer je een kussen gebruikt, leg deze dan niet onder je achterhoofd, maar onder je knieën.

Slaapyoga

                                       Pricay Policy Slaapyoga >